reklama

Koniec barovej kultúry na Slovensku!

Keď som dnes ráno otvoril noviny /denník SME/, bol som tak znechutený, že všetky moje povinnosti ohľadne písania museli ísť bokom a nedokázal som sa sústrediť na nič iné - iba na to, vyliať si do klávesnice dušu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)



To, čo sa doteraz iba šuškalo, môže byť za pár týždňov realita. Ministerstvo financií na čele s pánom Počiatkom pripravuje návrh, ktorý bude prikazovať používanie iba takých fliaš, ktoré budú mať ochranný uzáver proti spätnému nalievaniu, známeho z vodky Finlandia. Ministerstvo argumentuje tým, že ide o elimináciu predaja nelegálneho liehu.
Pani Katarína Ragáčová sa v článku pod názvom “Stará whisky v puboch u nás končí” obáva, že si veľa druhov alkoholu jednoducho zákazník v puboch nebude môcť objednať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo to však znamená pre nás? Jednoznačné zúženie ponuky v naozajstných baroch, ktoré sa práve bohatým displayom už na prvý pohľad odlišujú od menej výraznej konkurencie. Zabudnime na to, že budeme môcť zákazníka ohúriť zaujímavou novinkou v podobe vyzretého rumu z Guatemaly. Dáme zbohom škótskej whisky, zmizne aj to málo zo single malt whisiek, čo na Slovensku je. Tovaroznalectvo v našich baroch nebude mať viac zmysel, degraduje sa práca bartendera na nalievača a madlovača mojít. Rozlúčme sa s novinkami na svetovom trhu, ktoré sa aj tak k nám dostávajú veľmi pomaly a aj to len vďaka pár nadšencom, ktorí dúfajú, že raz aj z takýchto produktov naozaj zarobia peniaze.
Kreativita barmanov, barmanské súťaže, podpora barov, reklamy v odborných časopisoch - toto všetko je vážne ohrozené. Mám vážne pochybnosti, či má otváranie nových, kvalitných barov, ktoré budú pozdvihovať kultúru pitia a tým aj kulúru ľudí ešte zmysel…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spýtam sa teraz otvorene, či niečo robí naša organizácia, reprezentujúca barmanskú obec, aby tento zákon nebol presadený? Diskutuje pán prezident s kompetentnými o výhodách a nevýhodách tohto zákona?
Mohli by sa konečne zobudiť a ukázať, že im apoň trošku záleží na kvalitnom výbere naozaj kvalitných spiritov a konečne získať body od tých, ktorí ju zaslúžene zatiaľ iba kritizujú!

Len hlupák si môže myslieť, že výrobcovia budú kôli malému slovenskému trhu kupovať nové linky, aby spĺňali naše normy. Budeme jedinými na svete, ktorý prídu z takýmto nezmyselným zákonom, ktorého návrh je už v druhom čítaní. Pán Šmál /hovorca ministerstva financií/ hovorí o tomto zákone ako o hotovej veci a je presvedčený, že k stiahnutiu niektorých značiek určite nepríde a keby aj áno, určite by to podľa neho nebolo vo veľkom množstve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozerám sa na svoj barový display, ktorý á okolo dvesto dvadsať druhov alkoholu. A priznám sa, že mi je smutno…

Zoznam značiek, z ktorými sa budem musieť rozlúčiť zverejním ešte dnes.

A ešte jedna poznámka. Aj týmto zákonom slovenská vláda ukazuje, za akých blbcov považuje svojich občanov. Namiesto toho, aby oni rozhodli, do ktorého baru budú na základe kvality chodiť a míňať svoje peniaze ich ochraňujú nezmyselným zákonom. Alebo je včšina ľudí u nás naozaj hlúpych a túto ochranu potrebujú. Priznajme si, že niečo na tom pravdy bude a slovenský zákazník ešte nedozrel na to, že vie rozoznať kvalitu, tak ho jeho ochranca ochráni…

Luboš Rácz

Luboš Rácz

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa, aby sa ľudia zamýšľali nad tým, ako a čo a kde budú piť. Rád by som barovú kultúru priblížil aj ľuďom, ktorí ju do teraz nevnímali a netušili, že bar môže mať svojho ducha, svoje osobnosti, ktoré vás môžu naučiť vychutnávať, môžu sa stať vašimi priateľmi keď vám je fajn, ale aj keď vám nie je práve najlešie a vo doma vo vašej obývačke nenájdete pochopenie... ale už sa zase rozpisujem. Zoznam autorových rubrík:  BAROVÁ KULTÚRASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu