reklama

Barman

Keď som sa pred nedávnom na mojom pracovnom blogu v jednom z predchádzajúcich príspevkov ospravedlňoval za moju dlhodobejšiu blogovú nečinnosť, uvádzal som aku jednu z príčin aj to, že kôli tvrdej práci za barom mi nejako nezostával čas na písanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: Luboš Rácz)

Tento víkend, kedy som sa chystal dokončiť pár rozpracovaných tém to bolo veľmi podobné. Teraz, keď som si našiel chvíľku a v bare je len málo hostí a o kvalitu celkového barového servisu je postarané, som si uvedomil, že nie písanie, ale reálna práca za mahagónom je to najpodstatnejšie, čo zo mňa robí barmana.
Iba reálny kontakt s hosťom, počúvanie jeho prianí a komunikácia s ním mi dáva priestor na skvalitnení a zvýšení kultúry pitia.

Darmo sa tu budem rozpisovať, aký nádherný koktejl som vytvoril, boli by to všetko len prázdne slová, ktoré by nemali opodstatnenie, keby som reálne nestál za barovým pultom a nepripravil by som tento koktejl naozajstnému barovému hosťovi, ktorý mi zveril do rúk svoju chuť. Chuť na niečo dobré, najlepšie s portským a nejakým dobrým destilátom. Ak navrhnem cognac, s radostným prikývnutím mi dá voľnú ruku. A ak som mu dokázal vytvoriť o malú chvíľu zážitok zo servisu a z kombinácii chutí, zabúdam na nejaké písanie a cítim reálnu podstatu barmanskej práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pekné, a samozrejme aj veľmi dôležité čítať, alebo písať o koktejloch, servise, atmosfére či prístupe k hosťovi. A ak sa mi už podarí niečo napísať, alebo si niečo zaujímavé prečítať, je prvoradé to aj preniesť vo vhodnej chvíli na hosťa, ktorý Vás pomaličky a postupne prestane vnímať ako pracovníka baru a začne Vás vnímať ako osobnosť, ktorá mu rozumie a ktorá je tu v tej chvíli, keď prekročí dvere baru pre neho a kôli ktorej sem práve prišiel.

Aj keď mám klávesnicu rád a milujem tie obdobia, keď moje myšlienky dávam ako keby samé od seba do podoby článku, uvedomujem si, že podstata BAROVEJ KULTÚRY nie je v kancelárii. Tú pravú barovú kultúru zažívam, keď pripravujem staré koktejly. A veľmi ma teší, že sa pomaličky prepracovávame k tomu, že si ju niektorí hostia užívajú spolu so mnou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je však nádherné, je spojenie týchto dvoch vecí.
Môže byť lepší pocit, keď hosť, ktorí má okolo 20 rokov a podľa veku by ste čakali objednávku mojita Vám povie, že by chcel ochutnať koktejl, o ktorom ste sa zmienili na svojich stránkach? A keď mu ho starostlivo pripravíte a už tou prípravou mu dávate najavo, že si objednal niečo výnimočné, povie, že niečo tak zaujímavé ešte nepil? Potom si hovorím, že rozvoj a starostlivosť o kultúru pitia a barovej kultúry nie je na hosťoch, ale len a len na nás - na barmanoch. Je to postavené iba na tom, ako budeme s hosťom zaobchádzať. Iba prirodzený záujem o hosťa, záujem o rozhovor s ním a záujem ho počúvať a chuť pripraviť mu skvelý koktejl a výnimočný servis nás posunie ďalej v našej ceste za tým, čo si praje každý poriadny barman. A to je vzdelaný hosť, ktorý vie ohodnotiť výnimočnosť osobnosti, servisu, hosť ktorý pije menej, ale kvalitnejšie, vyberá a rozoznáva značky a váži si tú chvíľu, ktorú svojim servisom venujete práve jemu. A je nádherné, keď na to máte dostatok času a netlačia Vás kopiace sa objednávky… Aj preto toto milujem tú modrú hodinku, čas, keď sa podáva aperitív…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie že by som nechcel pokračovať v tejto zaujímavej téme, ale musím si obliecť zásteru a ísť za bar. Dúfam, že zase prežijem krásny večer a budem mať pocit, že som aspoň trošku pozdvihol úroveň toľko krát spomínanej BAROVEJ KULTÚRY.

Ešte pridám na záver môj najnovší koktejl, ktorý som pripravil večer jednému z našich hostí.

BONAPARTE`S MARTINI

1. barová lyžička Grand Marnier Gordon Rouge /pomarančový likér na báze cognacu/
2. barové lyžičky cukrového sirupu /2:1/
1. barová lyžička TBT aromatic bitters /jemne horké aromatické dochucovadlo/
30 ml Rozés Port Ruby/portské víno/
30 ml Martell V.S.

Suroviny som dôkladne premiešal v miešacom pohári
s pekným ľadom, malú dávku hotového koktejlu som
prelial do mrazeného malého pohára na stopke a ostatné
som nalial do pripravenej zamrazenej malej karafy,
ktorú som vložil do sklenenej gule s drteným ľadom.
Koktejl v pohári
som zastrekol pomarančovou kôrou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekný večer.

Luboš Rácz

Luboš Rácz

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa, aby sa ľudia zamýšľali nad tým, ako a čo a kde budú piť. Rád by som barovú kultúru priblížil aj ľuďom, ktorí ju do teraz nevnímali a netušili, že bar môže mať svojho ducha, svoje osobnosti, ktoré vás môžu naučiť vychutnávať, môžu sa stať vašimi priateľmi keď vám je fajn, ale aj keď vám nie je práve najlešie a vo doma vo vašej obývačke nenájdete pochopenie... ale už sa zase rozpisujem. Zoznam autorových rubrík:  BAROVÁ KULTÚRASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu